niedziela, 25 stycznia 2015

Zdrowe koktajle dla dzieci i nie tylko... :)


Kto powiedział,że zimą musi być szaro,buro i ponuro? ;) U nas dziś w kuchni zdrowo i kolorowo :)
 W ten oto sposób pragnę rozpocząć cykl wpisów pt.
~Kulinarny trans PsychoMatki-czyli jak dowitaminizować młodocianych ~  :)

Dziś na tapetę wrzucam koktajl warzywno-owocowy.
Sprytna sprawa z takim cudeńkiem, bo można tu nawrzucać cichaczem wiele produktów, których normalnie, nasze dziecko nie tknęłoby- tak z pełną świadomością :D A tu: nawet nie wie,że szpinak , że cukinia,że inne warzywa :D Taka jestem cwana! A witamin cała masa :)

Młody od jakiegoś czasu zaczął krzywo patrzeć na wszelkie moje próby poszerzenia jego menu o elementy bardziej egzotyczne i wymyślne. A, że zima w pełni, wirus wirusem pogania- efektem czego są u nas, w tym roku nieustające infekcje, postanowiłam tę moją marudę przechytrzyć
i sprytem przemycić zdrowe produkty :)

Co było mi potrzebne? :


- 50g liści szpinaku
- 50g cukinii
- 1 gruszka
- 1 mała marchew
- pół kiwi
- 1 duże jabłko (słodkie)
- do smaku: stewia/ łyżeczka miodu lub od biedy-brązowego cukru
- oliwa z oliwek do skropienia
- pół szklanki wody źródlanej

Przygotowanie oczywiście banalne- wszystkie produkty drobno pokroiłam, marchew starłam na dużych oczkach tarki-żeby łatwiej się miksowało. Wszystko zostało wrzucone do blendera i na gładko zmiksowane. Na koniec dodałam dosłownie kilka kropli oliwy z oliwek (tak mało,że w ogóle smaku czuć nie było). Jest to dość istotny zabieg,bo wiele witamin zawartych w tych produktach jest rozpuszczalnych w tłuszczach- i w ich towarzystwie lepiej się wchłania.


Efekt przeszedł moje najśmielsze oczekiwania :) A młodemu tak smakowało,że aż musiałam robić jeszcze raz ;)






Co w ten sposób przemyciłam? :

-Kwas foliowy, potas, żelazo, wit.C, E, K, wit.z grupyB, antyoksydanty , betakaroten- to wszystko w szpinaku
- Potas, żelazo, Mg,wit.A,C,K,PP,B1 i betakarotem- w cukinii
-Gruszki to źródło jodu i boru
- Stevia - sproszkowane liście stewii to nasze jedno z nowszych odkryć. Zawiera: żelazo,fosfor,wapń,potas,Mg,cynk,wit.A i C.
 

Więcej na temat stewii znajdziecie tu:
http://vitalia.pl/artykul491_Slodkie-ziele-paragwajskie-stewia.html

W innych postach podzielę się z Wami resztą moich pomysłów na sprytne koktajle.

Na zdrowie!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz